domingo, 21 de abril de 2019

Ataque Terrorista: 3 Igrejas Atacadas, 200 Mortos no Sri Lanka


Realmente, foi uma Semana Santa bastante triste, Notre-Dame incendiada, Papa santificando o Homossexualismo, e hoje, domingo de Páscoa, temos esse ataque terrorista no Sri Lanka em igrejas e hotéis luxo.

Vejam parte da reportagem do jornal The Sun, que fala no ataque a três igrejas e cinco hotéis e em 156 mortos, mas os número de mortos chegaram a mais de 200.

EASTER MASSACRE 

Sri Lanka Easter bombings – Brits among 156 killed and 400 injured in Easter Sunday terror attacks on eight churches and hotels


BRITS are believed to be among 156 killed in an Easter Sunday terror attack on eight churches and five-star hotels in Sri Lanka today.
Nearly 500 are thought to have been injured when blasts ripped through multiple buildings in Colombo - where tourists were staying and worshippers had gathered for morning mass.
Among the dead are 35 foreigners, local reports say, including nationals from the UK, US, Netherlands and Portugal.

WHAT WE KNOW SO FAR:
  • At least 156 people killed after suicide bomb blasts at three churches and three hotels in Colombo, Sri Lanka.

  • A seventh and eighth explosion in Easter Sunday massacre hours after the first six
  • Tourists from UK, US, Portugal and the Netherlands are among the victims.

  • Theresa May brands attack "truly appalling" as world leaders express sorrow.

  • Social media ban in place to prevent spread of misinformation, and night curfew imposed
  • Culprits identified, says defence minister Ruwan Wijewardene.

  • Pope Francis condemns the attacks in his Easter Sunday message

Um comentário:

Adilson disse...

Mais mártires. Diante dos olhos do mundo. Diante da História. Diante de todas as mídias. Diante dos olhos do Mundo. Em tempo real recebemos notícias de martírios. Não estamos no passado. Estamos no presente. Está acontecendo agora! Não é preciso que alguém venha de longe testemunhar! Não é preciso que algum sobrevivente venha falar o que aconteceu ou que está acontecendo. Não é preciso que alguém escreva falando dos martírios, das lágrimas, das dores das mães e irmãos. Não é preciso que alguém venha pedir socorro ou gritar para o mundo dizendo:"vejam o que os muçulmanos do tempo atual estão fazendo, tal como fizeram no passado. Pergunto: o que papa Francisco dirá agora ou o que ele está dizendo ou fazendo? Certamente vai fazer o mesmo para o qual se preparou toda sua vida.
Salve-nos, Maria Santíssima!